پاورپوینت مسجد جامع نی ریز - معماری اسلامی
نوشته شده توسط : زپو

 پاورپوینت مسجد جامع نی ریز - معماری اسلامی


فرمت فایل: ppt

تعداد صفحات فایل: 30

حجم فایل: 767 کیلوبایت




 

مسجد جامع نیریز:

اين بنا در شهرستان نيريز در 220 کيلومتري جنوب شرقي شيراز واقع گرديده و يکي از قديمي ترين مساجد ايران است که به تأسي از معماري دوره ساساني، با نقشه يک ايواني ساخته شده و در طي دوره هاي بعدي، الحاقاتي بدان افزوده شده يا تعميراتي در آن به عمل آمده است.

 

در آن دوره بیش از ۷۰۰ کارگاه نیزه و شمشیر و زره سازی در آن وجود داشته و در واقع اسلحه خانه داریوش کبیر بوده‌است.

 یکی از گمان‌هایی که در مورد اسم نی ریز می‌برند نام نیزه ریز می‌باشد که به خاطر نیزه سازی در دوره هخامنشی می‌باشد.

 

نقشه کنوني مسجد عبارت از يک صحن مربع مستطيل، دو ايوان جنوبي و شمالي، رواق ها و شبستان هاي اطراف صحن است . با توجه به بررسي هايي که توسط آندره گدار صورت گرفته، بخشي اصلي و قديمي مسجد، ايوان عميقي به طول 18 و عرض 5/7 متر است که با طاق گهواره اي- با شکستگي قوسي اندک - پوشش يافته است.

 

ایوان مذکور که قدیمی ترین قسمت مسجد می باشد ، در جبهه ی جنوبی صحن و جانب قبله قرار دارد و بنای اصلی مسجد به شمار می آید.

ایوان یاد شده با توجه به بررسی هایی که بر روی آن صورت گرفته ، ایوان عمیقی به طول 18 متر  و عرض 7/5 متر است که دارای طاقی ساده گهواره ای شکل بوده ، با شکستگی قوسی اندک پوشش یافته است که در دو طرف آن دو جرز پهن آجری قرار دارد و اضلاع شرقی و غربی هر یک دارای پنج طاقنمای عمیق است که اکنون از صورت طاقنمایی خارج شده است.

 

پیش نمایش فایل

پیش نمایش مسجد جامع نی ریز

خرید و دانلود  پاورپوینت مسجد جامع نی ریز - معماری اسلامی






:: برچسب‌ها: پاورپوینت مسجد جامع فهرج نی ریز , مسجد جامع نیریز , پروژه مسجد جامع نیریز , مسجد نی ریز , دانلود پروژه پاورپوینت برای درس معماری اسلامی , پروژه برای معماری اسلامی , دانلود پاورپوینت مسجد جامع نیریز , تحقیق درمورد مسجد جامع نی ریز , دانلود پاورپوینت , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , پاورپوینت , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , پایان نامه دانلود پایان نامه ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: